8 клас українська мова

                                                    30 березня-3 квітня 2020

  3 урок 
                          Шановні восьмикласники!
  Сьогодні даю завдання на цей тиждень, хоча залишились боржники за попередній. Як ви справитесь, не знаю?
                              Бажаю всім успіхів!

                    Урок розвиток зв'язного мовлення
                   Інтерв'ю в публіцистичному стилі.
   Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 210, 

  1.   Прочитайте вправу 375, тут інтерв'ю боксера Олександра Усика британському журналові.
  2. Дайте відповідь на запитання, розміщені після вправи(усно)
Хто обов’язково повинен брати участь в інтерв’ю? (Журналіст, який ставить запитання, і особа, що відповідає на запитання).
— Хто може бути співрозмовником журналіста? (Політичний діяч, художник, актор, спортсмен та ін.).
Роль кореспондента не зводиться до записування відповідей співрозмовника. Успіх інтерв’ю залежить і від підготовки журналіста до бесіди, і від уміння схилити співрозмовника до бесіди, і, що важливо, від уміння керувати бесідою.
Види інтерв’ю:
 інформативні (головний предмет розмови — нові факти, інтерес до особистості співрозмовника гранично ослаблений);
■ експертні (цінність — у точності формулювань, думка авторитетної людини найважливіша);
■ проблемні (головний предмет обговорення — думки і їх зіставлення);
■ інтерв’ю-«знайомства», портретні (предметом є особистість співрозмовника).


1.                     Вправа «Асоціативний кущ»
- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «інтерв’ю»?  
- Яка мета інтерв’ю?
2.Відновлення знань про особливості публіцистичного стилю мовлення.
- Пригадайте й назвіть ознаки публіцистичного стилю (точність, логічність, піднесеність,офіційність)
- В яких сферах життя використовується публіцистичний стиль мовлення?
3. Додаткова інформація.
- Будь-який твір публіцистичного  стилю повинен відповідати принципу СТОКАЦ:                    Своєчасність
          Точність
          Об’єктивність
          Коректність
          Аргументованість
          Цілісність

Про це слід пам’ятати і під час створення інтерв’ю
               Це вам у житті знадобиться!
               Це цікаво знати!
Мас-медіа, екшн, бліц-портрет, шпальта, візаві, експромт, патетика, стендап, меседж,  прес-реліз, модератор,  антураж, реципієнт.

Довідка: мас-медіа - засоби одночасної передачі інформації групі людей, тобто засоби масової інформації; бліц-портрет - публікація, яка містить короткі відомості про людину; шпальта - вертикальна смуга на сторінці газети, журналу, утворена рядом коротких рядків; візаві – опонент; експромт - принагідний виступ (прозовий, віршований, музичний) без підготовки, різновидність імпровізації; патетика - настроєність, тон промови, твору літератури, музики, кіно, театральної вистави, які характеризуються пафосом, піднесеністю, схвильованістю; стендап - поява журналіста в кадрі з яким-небудь повідомленням, зверненим безпосередньо до глядачів; меседж -  інформація, яка містить певний прихований смисл; прес-реліз - це документ, в якому організація чи публічна особа подає інформацію про певну подію або захід до засобів масової інформації (ЗМІ); модератор - професійний ведучий в ЗМІ (особливо в ток-шоу), зазвичай професійний журналіст; антураж - оточення, середовище, навколишня обстановка; реципієнт - об'єкт комунікації, який залишається для комунікатора анонімним.

Прочитайте запитання та оберіть декілька з них, на які ви б самі хотіли дати відповідь. Поставте одне із запитань своєму однокласнику.(Можна в телефонному режимі)
1. Ваша найхарактерніша риса?
2. Яка ваша мрія про щастя?
3. Що для вас є найбільшим нещастям?
4. Яким би ви хотіли бути?
5. Ваш улюблений колір?
6. Ваші улюблені письменники (поети)?
7.Улюблений літературний герой?
8. Здібність, якою ви б хотіли володіти?
Погляньте на слова, підібрані до  слова «Інтерв’ю» слово, яке характеризує його або стосується його.
І-нтерес, ініціативність, інтелектуальний
Н-овина, неповторний, натхнення.
Т-ворчість, терпіння, тактовність.
Е-нергійність, експресія, ефективність.
Р-ішучість, репортаж, ризик.
В-відповіді, відкритість, ввічливість, вміння спілкуватись.
‘Ю-рливий.
1.Виконайте завдання вправи 377.
2.Підготуйтесь взяти інтерв'ю в людини,яка викликає у вас захоплення.
3.Користуйтесь пам'яткою на сторінці 213.
4.Обміркуйте й запишіть запитання, які хотіли б поставити.
Результат роботи скиньте мені на електронну адресу:
                                                              dorozhunska@gmail.com



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

8 клас українська мова

5 клас українська мова