9 клас українська література

                                  30 березня-  3 квітня 2020
3 урок
30 березня 2020
                   Вітаю вас, шановні  девятикласники !
   Змушена знов звернутись до вас,   тому що лише  Кравець Ж.,
Ремізова М., Шлапак Н. виконали  подібне завдання  з попереднього уроку(творчий рівень).
Тому цей урок для всіх  учнів  9-А, крім вищеназваних. Правда, у вас буде вибір із двох тем. Відповідь мені відправите на електронну адресу.
  
       Всім успіху!                                                                          dorozhunska@gmail.com
Отже
                             Урок розвитку зв’язного мовлення
Твір-роздум над поемою «І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І НЕНАРОЖДЕННИМ…»
1.     Прочитай даний матеріал
          Чи знайомий вам жанр послання? Назвіть відомі вам твори жанру послання та їх авторів. (Послання І. Вишенського,  вивчали у першому семестрі)
— У чому особливість полемічної літератури?Полеміка- суперечка з приводу якогось питання (ДИВИСЬ  ПОПЕРЕДНІЙ КОНСПЕКТ що таке послання)
(Послання бувають громадського, дружнього чи інтимного характеру; адресовані групі людей чи одній особі; адресат може бути конкретно визначений або ж узагальнено збірний; послання бувають інформативного, повчального, сповідального чи викривального характеру.)
 — Чому, на вашу думку, Тарас Шевченко звертається до жанру послання?
— Ліричним чи ліроепічним є його твір? (Це ліричний твір, хоч за обсягом є поемою.)
     - Чим особлива дата написання послання Т. Г. Шевченка? Про що вам говорять дати: 14 грудня 1825 року та 14 грудня 1845 року? (Поема Шевченка приурочена 20-й річниці повстання декабристів. Тому знову постає питання прогресивної діяльності передового дворянства.)
— Яке враження справила на вас поезія "І мертвим, і живим..."? Чи є вона актуальною в наш час? — Чому епіграфом до твору взято вислів з Біблії? На що він натякає і до кого звернений? (Звернений до дворян, які говорять, що люблять свій народ, ближнього, є віруючими, а насправді знущаються з простого люду.)
— Зачитайте з тексту, з якими проханнями звер тається ліричний герой до українців?
"Учітесь, читайте, / І чужому научайтесь, / Й свого не цурайтесь"
— Кого Т. Шевченко називає братами? До чого він їх закликає? (Братами називає усіх українців, названих в заголовку; найменшим братом — простий народ.
) — Яким є фінал твору? Про що він свідчить? (Фінал оптимістичний, ліричний герой вірить у щасливе майбутнє рідної землі та закликає до єднання.)
Зверніть увагу на це запитання
     Чи можна стверджувати, що "Посланіє" є кодексом честі кожного українця,  його морального вибору в усі часи?
     Так, дійсно, у вірші- посланні Шевченко порушує тему морального обов'язку свідомого громадянина перед власним народом, підказуючи при цьому, де варто, а де ні шукати шляхи розбудови кращого життя. Тому певна кількість висвітлених у творі ідей лишаються актуальними й досі. Лише коли здійсняться всі поетові бажання, коли обіймуть "найменшого брата", тоді настануть для України кращі часи, і "світ ясний, невечірній тихо засіяє... і оживе добра слава…" Закарбуймо в своїй пам'яті рядки цієї безсмертної поезії, бо і ми, як зазначив поет, "ненароджені земляки" його, є адресатом послання, що було спрямоване у вічність.
   
Написати   невеличкий твір (до 10-12 речень, не більше) з  інтернету не списувати. Поему  не аналізувати, хочу побачити  висловлену власну  думку  кожного….
 1. Чи є актуальною ця поезія сьогодні? «Якою повинна бути освіта в Україні?»Чи влаштовує вас, сучасників, наша система освіти?

2.Чи можна стверджувати, що "Посланіє" є кодексом честі кожного українця,  його морального вибору в усі часи?

Домашнє завдання: Написати твір-роздум на одну з тем.
Скинути на електронну адресу
                                                      dorozhunska@gmail.com




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

8 клас українська мова

5 клас українська мова