5 клас українська література

27-30 квітня
      

      11 урок





             Григір Тютюнник. Розповідь  про письменника.
«Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.
Бути як усі. Це добре чи погано? Мабуть, на таке питання немає одностайної відповіді. Завжди серед усіх нас і вас знаходиться хтось, не схожий на інших,— талановитіший, вразливіший, совісливіший, але дуже непристосований до реального життя. Цій людині, як правило, нелегко живеться: таких не люблять, таким заздрять, називають їх диваками. І все ж таки саме завдяки дивакам розвивається світ і стає добрішим та милосерднішим.
Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.
Ми  ознайомимось із дуже цікавим твором. Маємо зрозуміти  багатство внутрішнього світу  хлопчика Олесика, який був дивним, не таким , як усі. Як важко йому було  у класі, вдома, його не розуміли, над ним насміхались… А він хотів уваги, турботи, підтримки…
               Залишатися людиною завжди — у малому й великому — нелегко. Навіть дорослі час від часу не справляються із цим завданням, можуть схибити: жорстоко поставитися до тварини, не зрозуміти власної дитини, виявляють агресію, зло. Маленький Олесь дає і своїм товаришам, і рідним, і нам із вами уроки людяності, поваги до всього живого, закликає всіх жити в мирі та злагоді. Автор оповідання «Дивак» Григір Тютюнник зробив усе, щоб читачі повірили маленькому хлопчикові. У цьому ми маємо змогу переконатися сьогодні на уроці.
Словникова робота.Перед читанням прочитайте тлумачення слів під текстом твору.
Філолог
Бовдур
Пороша
Кушир
Жлукто
Забейкатися
Фармазон
Черінь
А тепер прочитайте оповідання
Сторінки 215-221
1. Чи сподобався вам твір? Чим саме?
2.Висловіть міркування про особливості характеру Олеся, його обдарованість( в телефонному режимі другу чи подружці)
Літературна гра «Хто зайвий? Що спільне?».
Знайдіть зайве поняття, а потім визначте, що між двома є спільним.
1) Олесь, Федько, Матильда Петрівна.
2) Наталка, Прокіп, Олесь.
3) Дятел, Щука, Пліточка.
Орієнтовний план
1) Хто такий Олесь?
2) Де живе герой? У які часи?
3) Скільки йому років?
4) Яка родина в хлопчика?
5) Які риси характеру Олеся, у яких його діях та вчинках вони виявляються?
6) Як ставиться хлопчик до своїх однолітків? А як вони до нього?
7) Чим він не схожий на них?
8) Моє ставлення до героя оповідання «Дивак» Олеся.
Підготуйте усно розповідь за даним планом про Олесика
Домашнє завдання
Творче завдання.
1.Продовжте думку «Якби Олесь вчився у нашому класі…»
 або «Якби Олесь був моїм другом…»(Письмово, 6-7 речень)
2. Я хотів би (хотіла б), щоб такі діти, як Олесь…
Вивчіть напамять  уривок оповідання стор. 216 від слів…
«У бору снігу мало…» до слів «…дятел порається…»
Уривок на середу,6 травня…




           

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

8 клас українська мова

5 клас українська мова