5 клас українська мова


25 - 29 травня

1-2 Узагальнення й систематизація вивченого

Повторюємо і узагальнюємо матеріал.
Зверніть увагу, що матеріал розрахований на два урока.

Прочитайте зміст притчі, як гадаєте, навіщо я її вам запропонувала прочитати?Відповідь кинете мені на Вайбер.Я гадаю, ви добре зрозумієте те, що я вам хотіла нею передати….
АРФА
(притча)
Одного разу чоловік прийшов до вчителя й запитав:
– Що потрібно, для того, щоб пізнати істину й досягти досконалості?
– Іди в село, і там, на перехресті двох доріг, ти знайдеш, що шукаєш, – сказав він.
Сповнений надій і передчуттів, чоловік побіг до села й виявив на перехресті доріг звичайнісінькі крамнички. В одній торгували шматочками металу, в іншій – якимись деревинками, в третій – тонким дротом. До істини це не мало ніякого відношення, і розчарований шукач повернувся до вчителя і сказав, що нічого не знайшов.
– Колись ти це зрозумієш.
Минали роки. Й одного разу чоловік почув звуки прекрасної арфи. Музика була пречудовою й виконувалась із великим майстерністю й натхненням. Коли чоловік побачив інструмент, він зрозумів, що арфа була зроблена точно з таких же металевих і дерев’яних деталей, які він бачив у крамничках.
Нарешті він зрозумів, про що йому розповів учитель:
– Ми маємо все, що нам потрібно, наше завдання – зібрати це все докупи й використовувати за призначенням.
А тепер трохи пограємось…
1.   Гра «Хто швидше?» 
 До вказаних словосполучень доберіть синоніми та антоніми і заповніть таблицю. Скласти з 1 словом речення.
Словосполучення
Синонім
Антонім
Свіжий вітер
Свіжий колір

Свіжий погляд
Свіжий хліб
Свіжа газета
Свіжа риба
Свіжі огірки
Свіжа сорочка
Свіже обличчя
2.    Гра «Зайве слово»
День, ніч, ранок.
Веселий, швидкий, сумний.
Казати, мовчати, стояти.
Любити, ненавидіти, радіти. 
Чужий, рідний, близький. 
Добро, зло, радість.
Працьовитий, ледачий, корисний.
Радість, печаль, щастя.
Байдикувати, працювати, говорити.
3.    Гра «Поміркуй»
До слів, вжитих у прямому значенні, дібрати слова у переносному значенні.
Лист берези
Чисті руки
Золоті сережки
4.    Творче завдання
Складіть  речення зі словами так, щоб ці слова були омонімами                
   Бал, бал,  череда, череда.
5.Гра «Знайди «зайве» слово»
1. Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить.
2. Чуйний, співчутливий, доброзичливий, щирий, щедрий, людяний.
3. Чемний, ґречний, тихий, вихований, тактовний, обхідливий.
4. Гарний, яскравий, файний, привабливий, красивий.
5. Зрозуміти, збагнути, втямити, відібрати, уторопати.
6. Сміливий, хоробрий, відважний, бундючний.



Домашнє завдання
Виконайте три вправи 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

5 клас українська мова

8 клас українська мова