5 клас українська література




18-22 травня

   5-Б, В класи 
   5-А клас для вас лише тест, що розміщений нижче!!!


 М.Вінграновський «Сіроманець».
Захоплююча й романтична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини  й природи. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка,його здатність на самостійні вчинки.

Діти, ми продовжуємо працювати над змістом  повісті.
          Дуже важливо в житті мати мати власну думку. Але щоб її відстоювати — треба бути надзвичайно мужнім, особливо — коли твоєї думки ніхто не поділяє. У повісті М. Вінграновського «Сіроманець» ця роль випала на долю маленького хлопчика Сашка. Він має власні переконання, що людина повинна оберігати не лише природу, але й тварин. Попри всі непорозуміння з дорослими, він захищає вовка і не зраджує його до останнього. Незважаючи на той факт, що Сіроманець — дорослий вовк, Сашко поводиться з ним так, ніби він ще маленький, а тому його треба оберігати, годувати, боронити від ворогів та нести за нього відповідальність. Цим автор дає нам зрозуміти, що моральні принципи людини не залежать від віку.
А зараз давайте з вами розберемось, як автор характеризує свого головного героя та його оточення.





Дайте усно відповідь на запитання.
1. Як Сашко ставиться до Сіроманця? Чому саме так? 
2. Де вони зустрілися вперше? Що вас найбільше вразило в цьому епізоді? 
3. Що помітив пізніше Сашко в очах Сіроманця? 
4. Якими словами Сашко називає вовка?
Приблизна відповідь
Сашко так називає вовка
Сіроманець
вовчик
мій друг
Сіроманчик
Вовчечок
Лизунчик
розумненький

  5. Який сон щоночі снився Сіроманцеві? 
6.Який сон тричі бачить Сашко?
Чому саме форма сну,- прочитайте мій коментар.
Коментар  учителя
        Прийом сну, який використовує автор, підкреслює велике горе, якого вовк не може позбутися, яке не забувається. Можливо, Сіроманець карається, бо, як ватажок зграї, не зберіг її. І в Сашка також дуже символічний сон: йому справді снилися пропливаючі в синьому океані повз його хату білі айсберги. На одному сидів Сіроманець, а Сашко сумно дивився на них з вікна. Айсберги, ці величезні льодові гори, символізують холод, холодність (з боку людей), байдужість, а білий колір тут додає чистоти, віри в справедливість, надії, що вовк буде врятований, знайде бажану свободу, спокій у місці, де не буде злих людей. Тричі Сашку являлися в снах айсберги, але на третій раз вовка не було. Ці сни вказують на смуток хлопчика, тугу за вовком, утрату надії на зустріч із Сіроманцем. У письменника відчай, жаль, сум кольорові, вони — білі, як айсберги, як глибокі холодні сніги. Цей чистий холодний білий колір надзвичайно точно передає стан душі хлопчика, його розпач і тривогу: „Вовка не було”.
Давайте розберемось із проблемою байдужості людей.

Проблема:
 Байдужість людей до тотального та бездумного винищення вовків у лісі.

Як є?
Чепіжний винищив усю вовчу зграю.
Сіроманець - старий сліпий вовк.
Сашко намагається допомогти Сіроманцю.
Як має бути?
Чепіжного потрібно зупинити.
Вовк потребує допомоги людей.



Що заважає нормальному розвиткові подій?

Сіроманець загриз козу Чепіжного,  і той бажає помсти.
Вовк натрапив на слід Чепіжного і загнав того у болото.
Голова колгоспу, батько Сашка, не втручається у винищення тварин.
Селянам байдуже до справ Чепіжного, вони не хочуть його займати,  а Побігайло і Шевчук навіть допомагають.
Односельці вважають його схибленим на ідеї впіймати Сіроманця.
Висновок. Що треба зробити, щоб відбулися зміни?

Вилікувати вовка, відновити йому зір.
Заборонити Чепіжному полювати на Сіроманця.


Укладіть ґроно чеснот, які, на вашу думку, характеризують хлопчика Сашка.
Хлопчик Сашко
справедливий
співчутливий
добрий
чуйний
принциповий
самостійний
вірний
цілеспрямований
Прочитайте характеристику другорядних героїв
Характеристика другорядних персонажів.Другорядними персонажама повісті є Василь Чепіжний, Галя Грушецька, дядько Побігайло, хлопчик Андрійко, батьки Сашка, селяни, мисливці, військові тощо. їх усіх можна умовно поділити на тих, хто симпатизує Сіроманцю та тих, хто хоче бачити його в клітці.
До першої групи належать Галя Грушецька, хлопчик Андрійко та військові з полігону, де переховувався вовк. Усі вони знайомі з вовком особисто і симпатизують йому як вірному другу та рятівнику.
До другої групи належать Василь Чепіжний, дядько Побігайло, інші селяни та мисливці. Більшість із них ставиться до вовка нейтрально, але не всі. Заклятим ворогом Сіроманця є Василь Чепіжний. Селянин декілька разів зустрічався з вовком віч-на віч, навіть упіймав його, але Сіроманець завжди виходив «сухим з води». Тому він робив усе, щоб помститися вовку — ставив пастки, полював на нього та навіть купив вовкодавиху. Але, на щастя, усі його старання виявились марними.
Домашнє завдання.

1 урок.Виконайте тест за змістом повісті до 15 травня,

18.00
Повідомте учням
Код доступу 1394521
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2. 2 урок завдання - Скласти  5 запитань Сашкові, пов'язаних з його турботою про Сіроманця

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

8 клас українська мова

5 клас українська мова