8 клас українська література


18-22 травня


1-2 .Повторення вивченого матеріалу

Ми повторимо раніше вивчений матеріал, пригадаємо твори, які вивчали.Звернемо увагу на те, які ви були уважні.

І. «Відгадай твір»
1.             Ой ти станеш за шабелькою,
        А я з кулаками,
        Ой, щоб слава не пропала
        Проміж козаками.

2.             З багатого хоч я й візьму –
        Убогому даю.
        Отак гроші поділивши,
        Я гріхів не маю.

3.             Бо я вже потурчилась,
        Побусурманилась
        Для розкоші турецької,
        Для лакомства нещасного.
                      
4.             Не прийнялись три ясени,
        Тополя всихала,
        Повсихали три явори,
        Калина завяла.
        Не вертаються три брати.
        Плаче стара мати,
        Плаче жінка з діточками
        В нетопленій хаті.

       5.        Лунали б тоді мої мрії
                  І щастя моє таємне,
                  Ясніше, ніж зорі яснії,
                  Гучніші, ніж море гучне.

6.             Страшно впасти у кайдани,
        Умирать в  неволі,
        А ще гірше – спати, спати,
        І спати на волі –
        І заснути навік-віки,
        І сліду не кинуть
        Ніякого, однаково.

                     
     7.          Гей, поїхав Хмельницький
                  К золотому Броду, -
                  Гей, не один лях лежить
                  Головою в воду.

       8.        Не поет, хто забуває
        Про страшні народні рани,
        Щоб собі на вільні руки
        Золоті надіть кайдани.

       9.        Для нас вона в світі єдина, одна,
                  Як очі її ніжно-карі…
                  Вона у зірках, і у вербах вона
                  І в кожному серці ударі.

     10.        Яструб-розбійник  свисне
                  раптом над беззахисними,
                  ляже на нашу совість
                  за нашу байдужість
                  гріх…
                                 
    11.         А хмара плете і плете
                  зелене волосся дощу,
                  холодне волосся дощу.

   12.         Так же буде поле, як тепер, синіти,
                  і хмарки летіти в невідомий час
                  і другий, далекий, сповнений привіту,
                  з рідними очима порівняє нас.


                               ІІ. «Я добре знаю теорію»
         Закінчіть  речення.
1.     Розкриття сутності одного предмета через опис ознак іншого, схожого чи контрастного –…  .

2.     Гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки –… .

    3.Віршоване побажання своїм рідним, близьким, гостям під час новорічних чи різдвяних свят –… .

4.Основна подія чи кілька подій, про які розповідається у творі –….  .

    5. Зіставлення одного предмета, явища з іншим, подібним –….  .
  
 6.Поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка під час читання згори вниз утворюють слово чи фразу –… .
   
7. Художнє, образне означення –… .
 
  8. Невеликий ліро-епічний твір повчально-алегоричного змісту, що має сюжет і мораль  –… .
  
 9. Доброзичливий,жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліки поведінки –….
  
10. Образ-персонаж, довкола якого відбувається основна дія у творі, найглибше розкривається його характер –… .
  
11. Влучне, образне запитання, у якому є натяк на відповідь, або прихований опис предметів і явищ, що потребує відповіді - … .
  
 12. Образний опис природи, який створюється за допомогою художніх засобів - … ..



ІІІ.«Розшифруй. Анаграма»
      Переставте літери так,щоб утворилися слова.
ПЕТЕТІ 
ФЕРНЕР  
ЙКАБА 
ЕДЕГЛАН 
МУГОР 
АЬМОРЛ 
КАКАЗ 
ЗАЖПЕЙ 
КАДАГАЗ
 ЖЕТЮС 
КАРИЛІ
ТИРАСА

 Відповіді для самоперевірки
  
                      І.
                      1.              («Зажурилась Україна»)
2.                  («За Сибіром сонце сходить»)
                      3.                 (Дума «Маруся Богуславка»)
           4.                 (Т.Шевченко, «Ой три шляхи широкії»)
                     5.                 (Леся Українка, «Хотіла б я піснею стати»)
           6.                 (Т.Шевченко, «Минають дні, минають ночі»)
                     7.                («Чи не той то хміль»)
          8.                 (Леся Українка, «Давня казка»)
                    9.                (В.Сосюра, «Любіть Україну»)
                   10.               (В.Підпалий, «Бачиш: між трав зелених…»)
                   11.              (В.Голобородько, «З дитинства: дощ»)
                  12.              (В.Сосюра, «Васильки»)

ІІ.
1.       (метаморфоза).
2.       (сатира).
3.       (щедрівка).
4.       (сюжет).
5.       (порівняння).
6.       (акровірш).
7.       (епітет).
8.       (байка).
9.       (гумор).
10.  (головний герой).
11.  (загадка).
12.  (пейзаж).

ІІІ.
1.       (епітет)
2.       (рефрен)
3.       (байка)
4.       (легенда)
5.       (гумор)
6.       (мораль)
7.       (казка)
8.       (пейзаж)
9.       (загадка)
10.  (сюжет)
11.  (лірика)
12.  (сатира)



       

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

8 клас українська мова

5 клас українська мова