8 клас українська література

                            30 березня- 3 квітня
   3 урок
      
       Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. Характеристика
    образів твору «Шабля Славка Беркути».
             Продовжуємо працювати над повістю

      Проблемне запитання
Дозволити дітям бавитись у дорослих і чинити суд над старшими, вартими всілякої поваги людьми – це ж не тільки антипедагогічно, це навіть страшно.
                                              Ніна Бічуя
                            Як ви розумієте зміст цих слів?
          Дайте відповіді на запитання, підтвердити цитатами з тексту.
     (Виписати цитати з повісті)
      1. Чому Юлько спалює свої малюнки?
      2. Пригадайте той факт, коли Лілі Теслюк почувала себе справжньою Попелюшкою?      
      Як це характеризує дівчину?

     3. Що нам відомо про дитинство Стефка Вуса?
     4. Яку роль зіграла хвороба у формуванні характеру Славка Беркути?
     5. Передайте емоційний стан Лілі Теслюк під час вистави та після неї. Як це її характеризує?
     6. Чому прийшов Стефко до старої вчительки?
     7.Чому Беркута бився із Ващуком шпагами? Про що думав Славко?
    8. Чому Юлько в міліції назвався Славком Беркутою?
Скористайтесь змістом попереднього уроку для характеристики образів
Стефка,Юлька,Стефка, Лілі…
       Виконання тестових завдань
    1. Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».
     А Лілі Теслюк
     Б Стефко Вус
     В Ніна Баврик
     Г Юлько Ващук
     2. «Це звучить, як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню,     щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися,        гублять щось живе і справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано?  
      А  Славко Беркута
      Б Юлько Ващук
      В Стефко Вус
      Г  Степан Геник
    3. Кому Беркута сказав такі слова: «Кінчай хвалитись! От я умію на руках ходити. Е!
      А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»
      А Лілі Теслюк
      Б Ваврик;
      В Насті Вус
      Г Стефку Вусу
   4. «Добре високим і сильним – їх не штовхають навіть у тих випадках, коли вони надумають       ходити серединою тротуару. А якщо ти у вісім років скидаєшся на дошкільнятко, до того ж у тебе ноги болять у суглобах при кожному кроці, то, мабуть, краще ходити попід стінами: безпечніше». Назвати розділ, у якому можна прочитати ці слова Славка Беркути.
А «Двоє дітей і місто»
Б «Славко вдома»
В «Чотири портрети»
Г «Скажи, хто твій учень»
5. Хто з героїв так розмірковував про Беркуту: «Шпага. Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери… Висловлені й невисловлені сумніви…»
А Батько Стефка Вуса
Б Мати Юлька Ващука
В Мати Лілі Теслюк
Г Мати Славка
6. Яку споруду Львова описано в цьому уривку з повісті: «Театр був увесь блакитний і урочистий – від розпису стелі і стін до оббивки крісел. Музи, легкі, як балерини, мчать кудись у вічному леті з вінками в рожевих руках. Мармурові ангели під ложами нагадують пустотливих дітлахів, які вирвалися на волю від надто суворих опікунок…»
А Театр юного глядача
Б Театр імені Франка
В Оперний театр
Г Театр трагікомедії
7. «Бо чіпляються усі до…, кроку не дають ступити: отой чижик-староста намалював на … карикатуру в газеті – сидить… за партою рік у п’ятому класі сидить, і вуса в нього довгі, аж по пояс, виросли…» Назвіть ім’я, яке можна вставити на місці пропуску.
А Стефко
Б Юлько
В Славко
Г Зінько
8. У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:
А відповідальність людини за свій народ
Б дружба в житті людини
В призначення людини на землі
Г формування характеру підлітків
9. Яку мету поставив перед собою Беркута?
А поїхати на чемпіонат до Харкова
Б увійти до збірної і не порушувати присяги
В виграти бій у Юлька
Г відвідати театр
10. Хто з героїв думав так: «Юлько Ващук – не покривджений, Славко Беркута – не хуліган….»?
А Нінель Ваврик
Б Антон Дмитрович
В Андрій Степанович
Г Лілі Теслюк
11. Як звати маму Славка Беркути?
А Марина Анатоліївна
Б Наталя Степанівна
В Надія Григорівна
Г Марія Іванівна
12. Як звати стареньку вчительку, якій хлопці віднесли сороку?
А Марія Іванівна
Б Надія Григорівна
В Марина Анатоліївна
Г Наталя Степанівна
Взаємоперевірка(в телефонному режимі з другом)
Робота над проблемним запитанням
 Пояснити, як розумієте зміст  висловлювання Ніни Бічуї
Домашнє завдання
Зробити висновок про героїв, записавши в зошити
Скинути мені на електронну пошту результати тесту

                  dorozhunska@gmail.com







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас українська мова

5 клас українська мова

8 клас українська мова